Wandeling/Just a walk

Het landschap van Zeewolde is gevarieerd. Wandelend door het bos verwacht je niet
dat dit bos onderbroken wordt door prachtige velden. Het beloofde vandaag opnieuw
een stralende, warme dag te worden dus vanmorgen vroeg de wandelschoenen aan en
2,5 uur op pad gegaan. Wat een rust en wat heerlijk al die verschillende vogels die zingen.

The landscape of Zeewolde is diverse. Walking trough the forest you don't expect
the beautiful fields who are also there. This morning the weather was great so I got up
early and went for a walk. I can't explain how peacefull and sillent it was there, just
the fantastic concert of the birds.


Ik was ontzettend verrast toen ik in de top van de boom een buizerd zag. Jammer dat
ik geen lens heb om meer close-up te krijgen.

I was excited to see this beauty. I have no idea what it's name is in English.
 I have no material to get it close-up.


Ik was benieuwd of er al wilde orchideeën bloeiden. En hier zag ik er een
maar nog geen bloem te bekennen. Maar een stukje verder kwam ik ze
toch tegen. Ik ben benieuwd hoe ze er volgende week uitzien.

I was curious if the wild orchids where already flowering. But not yet I thought.
A bit further away I was happy to see some who did start flowering.I wonder
how they look next week.


Ook zag ik deze kleine gele schoonheid. Ik weet haar naam niet.

Also this little yellow flower was there. Sorry I don't know her name.



Het bos heeft vele mooie verassingen zoals de zwam en de wilde roos.


Waar we niet blij mee zijn is dat de reuzeberenklauw massaal aan het
oprukken is in onze omgeving.

We are not happy this plant is spreading like an idiot in our forrest.
This leaf is of the Heracleum Mantegazzianum.


Thuisgekomen waren deze schoonheden weer in de vijver.

Coming home I noticed this little beauty again in my pond.


Ik wens jullie nog heerlijke dagen toe.

I hope you also can enjoy the beautiful weather.

Marijke

Reacties


Populaire posts