Het weer/The weather

Ik moet eerlijk bekennen dat de afgelopen 3 dagen niet de beste van de week zijn geweest.
Al sinds ik een heel jong meisje was had ik zeer grote angst voor onweer en vooral het 
extreme wat er tijdens die onweersbuien kan optreden. Zware storm, hagel en het onweer
zelf. De Telegraaf wist drie dagen van te voren al te vermelden dat de overgang naar het
koude weer zou zorgen voor een superstorm met explosies van onweer. De wereld verging
nog net niet. Ik heb drie dagen in verschrikkelijk angst geleefd en wat het uiteindelijk is 
geworden gisteren was alleen maar malse regen. Geen hagel, geen zware storm, zelfs
geen bliksem hier. Wat heb ik geboft. En voor de zoveelste maal wederom paniek voor
niks. En ik kan je niet vertellen  hoeveel negatieve energie mij deze dagen heeft gekost. 15 jaar
geleden toen ik in Zeewolde kwam wonen was er een verschrikkelijke onweersbui met
hagelballen zo groot als een tennisbal. Dwars gingen ze door mijn dakramen en de auto
zag eruit als een poffertjespan. Ik vergeet het nooit weer.

I have to admit that last 3 days were not the best days of my week. Since I was a young girl 
I am so scared of thunderstorms and the extreem weather circumstances it can bring. Heavy
winds, thunder, hail. At the online newspaper the weatherforecast  3 days before was like our country almost
could not survive the weather that was up to come. Superstorm on it's way to Holland. 15 years
ago when I moved from Zaandam to Zeewolde we had a terrible thunderstorm with hail balls
as big as a tennisballs They went rigth throug the skylights in the roof of the house we were
living in at that moment. The carroof and carwindows were completly destroyed. A moment I
will never forget. But nothing happened yesterday,  no hail no lights no heavy storm, no heavy rain only 
rainfall wich was very welcome. Panicing for nothing. I can't tell you how much negative energie
these thoughts have cost me. 

Clematis Warzaswka Nike


Rosa Blue for You


 Rosa Compassion with Clematis Niobe



Toen ik nog zong in een geweldig koor  ontdekte ik de prachtige koormuziek
van Sir Edward Elgar. Ik kon het niet weerstaan om deze roos 2 jaar geleden aan te schaffen.
Een prachtige warmroze roos met een heerlijke geur.

Many years ago I was a choirsinger in a fantastic choir. In these days I learned to know
the wonderful music written by this wonderful composer. I could not resist to buy a rose
named after him 2 years ago. A beautiful warm pink colour with a lovely scent.

Rosa Sir Edward Elgar




De tuin zuchtte naar regen en die heeft ze gekregen vandaag.

The garden did have a lot of water she was desparte looking for.

Een geweldig weekend gewenst.

Have a wonderful weekend.

Marijke

Reacties


Populaire posts